ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第94集

LMSのログから見える学生の学習行動分析

https://doi.org/10.34356/00000782
https://doi.org/10.34356/00000782
a70d5af2-94e7-495c-90ed-c3f34ba11e18
名前 / ファイル ライセンス アクション
LMSのログから見える学生の学習行動分析.pdf LMSのログから見える学生の学習行動分析 (936.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-19
タイトル
タイトル LMSのログから見える学生の学習行動分析
タイトル
タイトル Analysis of Students’ Learning Behavior from LMS Logs
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cluster Analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Data Analytics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Evidence-Based Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 LMS
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34356/00000782
ID登録タイプ JaLC
著者 吉岡, 卓

× 吉岡, 卓

吉岡, 卓

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10871
姓名 YOSHIOKA, Suguru
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 概要
 In recent years, the importance of evidence-based education has increased, and efforts to use data analysis as well as teachers’ experience and practical knowledge for education have been widely implemented. In this paper, I present a method to dynamically analyze students’ learning progress by focusing on the log data on the LMS. By analyzing the learning process rather than the results of learning, we aim to predict dropouts in advance, change the flow of the class, and verify the content of homework and assignments in advance. By using this method, I found that changes in the number of accesses to the LMS affect the learning progress. In particular, I show that the use of a quadratic approximation curve for the analysis of the number of accesses enables us to analyze the learning process in detail. As a result, it was found that in distance education, there were more than a certain number of accesses during the course hours, not late at night, and that students who changed the number of accesses according to the contents of the course materials performed better. Finally, a comparison with clustering analysis shows the usefulness of the analysis method presented in this paper.
出版者
出版者 都留文科大学
書誌情報 都留文科大学研究紀要
en : 都留文科大学研究紀要

号 94, p. 37-49, 発行日 2021-10-19
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-3774
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00149431
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:46:49.183291
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3