@article{oai:tsuru.repo.nii.ac.jp:00000419, author = {Brian, BERNING and Hywel, EVANS}, issue = {86}, journal = {都留文科大学研究紀要, 都留文科大学研究紀要}, month = {Oct}, note = {Research from a variety of frameworks suggests that appropriate use of first language can aid second language learning. However, researchers and professionals often assume that the use of student language is always bad and should therefore be reduced wherever possible. We conducted a simple experiment that suggests that the use of student language does not necessarily cut down on time spent speaking the target language. Spoken language production was tested in a variety of conditions both with and without first language support. There was no significant difference in the amount of target language produced. If these results are accepted, it is difficult to ignore the possibility that first language use may be useful in second language acquisition by facilitating control in oral language production., 様々な分野の研究によると、適切な第一言語の利用が第二言語学習に役立つという可能 性を示す。しかし、第一言語を利用することは望ましくないと考え、第一言語の利用を減 らせば良いという仮説に第二言語学習の専門家がよくしがみつく。以下の研究では、第一 言語を使っても、目標言語の利用時間と量が必ずしも減らないことを示唆する簡単な実験 を行った。第一言語サポートがあっても、目標言語の口語用法が減らないことが実際に観 測された。この結果により、目標言語の用法をコントロールするために、第一言語が第二 言語学習に役立つ可能性を無視することができないことが示された。}, pages = {93--106}, title = {Cultural Identity and Student Language Support in Oral Productive Tasks: Questioning the “Zero-Sum Game” Mentality}, year = {2017} }