ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第94集

人形浄瑠璃の円の動きによる感情表現 ― モーションキャプチャを用いた分析 ―

https://doi.org/10.34356/00000742
https://doi.org/10.34356/00000742
7e8aba39-2b9f-42dd-b226-4c3307d9a751
名前 / ファイル ライセンス アクション
人形浄瑠璃の円の動きによる感情表現―モーションキャプチャを用いた分析―.pdf 人形浄瑠璃の円の動きによる感情表現―モーションキャプチャを用いた分析― (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-10-19
タイトル
タイトル 人形浄瑠璃の円の動きによる感情表現 ― モーションキャプチャを用いた分析 ―
タイトル
タイトル A Study of Emotional Expression Through the Movement of Circles in Ningyo Joruri : An Analysis Using Motion Capture
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34356/00000742
ID登録タイプ JaLC
著者 早野, 慎吾

× 早野, 慎吾

早野, 慎吾

Search repository
董, 然

× 董, 然

董, 然

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10775
姓名 HAYANO, Shingo
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 10899
姓名 DONG, Ran
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract
 In Ningyo Joruri (puppet theater), it is said that one can feel "life" and "soul" (mind) in
the movements and appearance of the puppets. It has already been pointed out that one of
the factors that give puppets a sense of "life" in Ningyo Joruri is their expression of emotion. We analyze the mechanism of feeling "life" and "soul" in non-human beings, collectively expressed as "personification". We have already reported that movement of the circle and slow and rapid rhythm are major elements of emotional expression. In this paper, we analyze four scenes (obsession, favor, anguish, and despair) from "Hidakagawa Iraizakura" danced by Nishikawa Koryu V. Analysis of the motion capture data showed that a figure eight was used frequently in the expression of attachment. Favor was expressed through large, relaxed circular movements. In the expression of distress, intense emotions are conveyed by interweaving linear movements. In the expression of anguish, small circles and trembling were frequently used to conveyed unfocused emotions.
In addition, slow and rapid pace of acceleration at the beginning of the phrase and deceleration at the end of the phrase was in tune with the narration of the Tayu.
出版者
出版者 都留文科大学
書誌情報 都留文科大学研究紀要
en : 都留文科大学研究紀要

号 94, p. 1-10, 発行日 2021-10-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-3774
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00149431
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:46:23.179955
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3