ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第89集

小中学校国語科書写の教員養成の授業における批評学習の意義

https://doi.org/10.34356/00000465
https://doi.org/10.34356/00000465
a48e9a7d-0b28-40a7-a7c0-5c779ee928f0
名前 / ファイル ライセンス アクション
089-Y001.pdf 小中学校国語科書写の教員養成の授業における批評学習の意義 (888.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-03-25
タイトル
タイトル 小中学校国語科書写の教員養成の授業における批評学習の意義
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 書写
キーワード
主題Scheme Other
主題 批評
キーワード
主題Scheme Other
主題 技能
キーワード
主題Scheme Other
主題 書道
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員養成
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34356/00000465
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル Significance of Critical Practice in Teacher Training for Teaching Handwriting in Elementary and Junior High School Language Classes (Shosha)
著者 田畑, 理恵

× 田畑, 理恵

田畑, 理恵

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 9660
姓名 TABATA, Rie
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Elementary and junior high school language syllabus teaches the skill and knowledge of handwriting to write regular letters basically. On the other hand, the purpose of teaching calligraphy in high school art departments is to develop the skill of and an appreciation for the beauty of calligraphy. However, the practice of learning calligraphy began as the pursuit of finding alternative meanings in letters that were primarily invented as signs to introduce words. Therefore, it is important to utilize the practice and sensibilities of calligraphy in handwriting as a school subject, especially considering how the opportunity to write letters is decreasing in the present age.  In teacher training for elementary and junior high school language handwriting, the effectiveness of practice was found to be due to both language review and skill acquisition. Simultaneously, critical practice was found to foster interest in letters and writing letters. The study includes the results from a student opinion survey as well as a review of the student comments. The significance of the study—as it pertains to teacher training for elementary and junior high school language handwriting—is considered based on the close relation between the learning of handwriting and calligraphy.
出版者
出版者 都留文科大学
書誌情報 都留文科大学研究紀要
en : 都留文科大学研究紀要

号 89, p. 1-14, 発行日 2019-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-3774
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00149431
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:59:48.948221
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3