ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第88集

メリトクラシーによる日本人英語学習者の葛藤― 英語学習動機形成過程に及ぼす影響 ―

https://doi.org/10.34356/00000454
https://doi.org/10.34356/00000454
e40d4a06-7227-4c98-b03c-221622c73179
名前 / ファイル ライセンス アクション
Y-088099.pdf メリトクラシーによる日本人英語学習者の葛藤― 英語学習動機形成過程に及ぼす影響 ― (758.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-11-06
タイトル
タイトル メリトクラシーによる日本人英語学習者の葛藤― 英語学習動機形成過程に及ぼす影響 ―
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 メリトクラシー
キーワード
主題Scheme Other
主題 英語学習経験
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習動機
キーワード
主題Scheme Other
主題 ビリーフ
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習態度
キーワード
主題Scheme Other
主題 インタビュー調査法
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34356/00000454
ID登録タイプ JaLC
別タイトル
その他のタイトル Japanese English-learners’ Struggles against Meritocracy:The Influences on the Process of Forming Motivation
著者 豊嶋, 朗子

× 豊嶋, 朗子

豊嶋, 朗子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 9640
姓名 TOYOSHIMA, Saeko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper discusses the influence of meritocracy on Japanese learners of English, especially on their formation of motivation while struggling to learn. In the present study, a hypothesis was proposed that Japanese learners of English were influenced by the experiences of English classes in the process of forming their motivation as most of the learners must have received English education at secondary school. Thus, the present study investigates how the learning of English classes would influence Japanese learnersʼ belief in English and attitudes toward learning English, which would lead to the formation of their motivation. This study adopted a qualitative research methodology, and interview constituted the main research method. Seventeen Japanese university students were interviewed. The findings revealed that no interviewee was affected by the teaching methods and the assessment of English classes because their belief and attitude should have been formed by how they started to learn English, and such factors would not influence their belief or attitude. The findings suggested that the meritocracy existing in Japanese school culture, rather than English classes, influenced the learnersʼ formation of motivation, leading to their struggles in the process of learning English.
出版者
出版者 都留文科大学
書誌情報 都留文科大学研究紀要
en : 都留文科大学研究紀要

号 88, p. 99-115, 発行日 2018-10-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02863774
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00149431
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:00:04.614711
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3