ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第88集

Localisation of Educational Innovations:The Case of the International Baccalaureate Diploma Programme

https://doi.org/10.34356/00000446
https://doi.org/10.34356/00000446
b9a0ec60-db73-4723-883d-1c830f85ef16
名前 / ファイル ライセンス アクション
Y-088013.pdf Localisation of Educational Innovations:The Case of the International Baccalaureate Diploma Programme (524.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-11-06
タイトル
タイトル Localisation of Educational Innovations:The Case of the International Baccalaureate Diploma Programme
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 International Baccalaureate
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diploma Progranme
キーワード
主題Scheme Other
主題 Diffusion of educational innovations
キーワード
主題Scheme Other
主題 Localisation
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際バカロレア
キーワード
主題Scheme Other
主題 ディプロマプログラム
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育イノベーションの普及
キーワード
主題Scheme Other
主題 ローカライゼーション
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34356/00000446
ID登録タイプ JaLC
著者 原, 和久

× 原, 和久

原, 和久

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 9620
姓名 HARA, Kazuhisa
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores how localisation of educational innovations occurs by examining the adoption and implementation of the International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) in local school contexts. The literature on the delivery of the three IB programmes (the Primary Years Programme, the Middle Years Programme and the Diploma Programme) suggests that school leaders would modify them in terms of educational content and curriculum delivery even though the IB organisation (IBO) provides schools with the same curriculum frameworks of international education. The findings of the research on the IBDP schools in New Zealand conducted by the author corroborated the literature. The study indicates that there were significant organisational variations among IBDP schools with regards to the modification of curriculum delivery structures. Four types of IBDP schools identified in the research were dual-pathway , modified dualpathway , add-on and IB-only schools. These distinctions in school types seem to be linked closely to how school leaders value, re-define and/or recontextualise the programme in terms of purpose and student selection, which may be illuminating the culture of each school community.
出版者
出版者 都留文科大学
書誌情報 都留文科大学紀要
en : 都留文科大学紀要

号 88, p. 13-26, 発行日 2018-10-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02863774
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00149431
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:00:20.266543
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3