ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 第87集

The Reasons Why Schools Adopt the International Baccalaureate Programmes: A Review of the Literature

https://doi.org/10.34356/00000437
https://doi.org/10.34356/00000437
d599f208-0203-4560-8220-124be816d351
名前 / ファイル ライセンス アクション
Y0870233.pdf The Reasons Why Schools Adopt the International Baccalaureate Programmes: A Review of the Literature (120.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-26
タイトル
タイトル The Reasons Why Schools Adopt the International Baccalaureate Programmes: A Review of the Literature
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 International Baccalaureate
キーワード
主題Scheme Other
主題 IBO
キーワード
主題Scheme Other
主題 IB Diploma programme
キーワード
主題Scheme Other
主題 Adoption of international curriculum
キーワード
主題Scheme Other
主題 国際バカロレア
キーワード
主題Scheme Other
主題 ディプロマプログラム
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.34356/00000437
ID登録タイプ JaLC
著者 原, 和久

× 原, 和久

原, 和久

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 9601
姓名 HARA, Kazuhisa
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to review literature on the reasons for the adoption of the International Baccalaureate (hereafter called IB) programmes by school leaders around the world. The result of this literature review suggests that there are significant variations among IB schools in the world with regard to why they decided to use the IB programmes. School leaders seem to adopt the IB programmes for various reasons beyond the IB foundersʼ original intentions, which include: fostering internationalism in a school community; being accountable to stakeholders and local authorities; and gaining competitive advantage in an education (or a quasi-education) market.   The findings of this study should remind researchers, as well as parents and other stakeholders, that discussing the IB programmes by putting all IB schools in one basket may lead to misunderstanding. School leaders of each IB schools have their own motives as well as strategies for using the IB programmes that reflect the social, political and economic circumstances in the regions where the schools are situated.
出版者
出版者 都留文科大学
書誌情報 都留文科大学研究紀要
en : 都留文科大学研究紀要

号 87, p. 223-239, 発行日 2018-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-3774
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00149431
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:00:41.013383
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3